Virksomhedsoverdragelser

Der er mange forhold at tage stilling til

Når man skal købe eller sælge en virksomhed, åbner der sig en bred vifte af forhold, som det er vigtigt at få taget stilling til.

Bliv kontaktet

    Uforpligtende forespørgsel

    Send os nemt en forespørgsel. Vi vender meget hurtigt tilbage.

    Få overblik, og tag stilling baseret på viden

    Når man skal købe eller sælge en virksomhed, åbner der sig en bred vifte af forhold, som det er vigtigt at få taget stilling til. Det kan fx være:

    • Skal købesummen være fast, eller skal den afhænge af fremtidige resultater?
    • Skal købesummen betales nu eller senere?
    • Hvordan skal medarbejderne håndteres?
    • Skal sælgeren garantere for nogle forhold i virksomheden?
    • Hvordan skal virksomhedens debitorer og aftaleparter håndteres?
    • Hvordan skal det løses, hvis der opstår uoverensstemmelser mellem køber og sælger?

    Fordi der er så mange forhold at tage stilling til, og fordi der er mange forskellige regelsæt, der spiller ind på en virksomhedsoverdragelse, er det vigtigt at have en god advokat med ombord.

    Processen kan være af kortere eller længere varighed, men fælles for alle virksomhedsoverdragelser er, at det er vigtigt at få truffet gode beslutninger på de væsentlige områder. Dette kan være en udfordrende opgave, særligt hvis man ikke tidligere har prøvet kræfter med området.

    Vi vil gerne være der hele vejen

    Vores rådgivning i disse processer tager udgangspunkt i at forstå virksomheden og at få klarlagt virksomhedsejerens ønsker og behov, så vi kan yde den mest optimale rådgivning, der både kommercielt og juridisk giver størst værdi.

    Det er vores erfaring, at de bedste løsninger opnås i tæt samspil, hvor der også ses ud over de juridiske aspekter i en virksomhedsoverdragelse.

    Vi rådgiver og bistår blandt andet med strukturering af overdragelsen, undersøgelse af virksomheden, taktiske overvejelser i forhandlingerne, håndtering af de enkelte faser i processen og med selve udarbejdelse af kontakter, bilag m.v.

    Jo tidligere i processen vi bliver koblet på, jo bedre mulighed har vi for at påvirke forløbet og opnå et godt resultat.

    Vi ved, at tilgængelighed er altafgørende, og vi prioriterer det ekstremt højt, at vores kommunikation altid er klar, tydelig og hurtig, så vores kunder er sikret en smidig proces.

    Hvad får du ud af det?

    Med rådgivning fra os opnår du følgende fordele:

    • Du bliver klædt på til at træffe de helt rigtige beslutninger i alle led af virksomhedsoverdragelsen
    • Du får et godt overblik over, hvilke muligheder der er
    • Du får en rådgiver med stort overblik over et kompliceret område
    • Du bliver holdt i hånden hele vejen gennem processen
    “AGENDA advokater provides highly professional assistance in the creation, maintenance, review and conduct of legal contracts on the behalf of us. The service is conducted with high level of expertise and diligence.”
    RSP Systems A/S
    “Vi har arbejdet sammen med AGENDA advokater over de sidste 3-4 år. Vi kan kun anbefale dem, da de gør tingene gnidningsfrit, hurtigt og trygt. Vi har følt os i sikre hænder hver eneste gang.”
    DecoFarver ApS
    ”AGENDA advokater har for mig og min virksomhed skabt værdi gennem sikker, troværdig og gennemskuelig rådgivning.”
    Lars Jarlgaard, Jarlgaard & Co. ApS
    ”I Sleeknote har vi brugt AGENDA advokater i flere år til alt indenfor juridisk rådgivningtil erhverv. Vi får altid hurtig, grundig og professionel behandling, og er yderst tilfredse og kan kun anbefale dem til andre virksomheder.”
    Mogens Møller, Sleeknote
    Kontakt

    Få en uforpligtende dialog om virksomhedsoverdragelser

    Bliv kontaktet

    Mandag til torsdag kl. 8.30-16.00

    Fredag kl. 8.30-15.00